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노키아솔루션앤네트웍스 RAN Engineer 채용

2014-03-17 1,111

 Nokia Solutions and Networks – 정규직

 

Smart  노키아솔루션앤네트웍스(이하 NSN Korea)는 최첨단 이동통신 산업을 선도하는 글로벌 기업입니다. 핀란드에 본사를 두고 세계 150여 개국 600여 고객사를 확보하여 전 세계를 하나로 연결하는 스마트 네트워크를 구현하고 있습니다. End-to-End 유무선 네트워크 인프라 솔루션을 바탕으로 한 스마트한 세상 – NSN Korea가 만들어 가는 내일입니다.

Holistic 아시아태평양 지역의 9천여 명을 비롯하여 전 세계 6만여 명의 전문가 개개인이 하나된 마음으로 최적화된 솔루션과 서비스를 제공합니다. NSN Korea는 모두의 삶이 행복해지는 온라인 세상을 목표로, 50억 지구촌 인구가 하나되는 네트워크의 혁신을 창조하고 있습니다.

Proven  NSN Korea모바일 브로드밴드 부문 세계 1, 세계 최초 LTE 기술 시연 성공등의 명성에 걸맞게 글로벌 시장에서의 선도적인 입지를 탄탄히 굳히고 있습니다. 한 발 앞선 기술과 친환경 리더십 경영을 통해 사람과 미래를 함께 생각하는 기업으로 고객의 신뢰를 받고 있습니다.

(www.nsn.com )

 

최첨단 기술을 바탕으로 모두가 하나되는 즐거운 세상을 만드는 기업, NSN Korea에서 여러분의 미래를 열어보세요! 글로벌 전문가들과의 다양한 교류를 통해 첨단 기술과 노하우를 습득하는 것뿐만 아니라, 각종 교육 기회를 통해 유능한 전문가로 성장할 수 있습니다. 사람이 만드는, 사람을 위한 기술이기에 젊은 그대의 빛나는 열정과 따뜻한 가슴이 필요합니다!

 

급여 및 복리후생:

·     국내 대기업 수준의 급여 및 복리후생 지원

 

모집부서:

모 집 부 서

업 무

채용인원

근 무 지

우대 조건

통신서비스기술부

LTE 장비 운용 및 기술업무

1

(정규직)

지방 (출장)

공학 계열 전공자 (전기, 전자, 전산, 통신 등)

신입도 지원 가능

 

일정 및 전형:

·     접수기간: ~ 328 () 자정까지 (마감일 전에 들어오는 지원서는 미리 검토하게 됨)

·     전형안내: 지원서 심사 → 실무자 면접 (영어 Speaking) → 최종면접 (절차 통과 시 개별 연락)

 


지원 방법:

·     /영문 이력서 및 국/영문 자기 소개서 작성하여 Jessica.kim@nsn.com 으로 접수     

 

 

 

Job Description

Network Implementation

·         Installation and/or commissioning and/or integration activities.

·         Network expansion activities.

·         Technical/customer acceptance testing

·         Implement parametering in the network elements’ subsystems (understands KPI and the impact on the performance of the system).

·         Feedback and co-ordination with other service business lines (like Network Planning, System Integration)

·         Participate multivendor and 3rd party activities (installation, integration, interface troubleshooting)

 

Care (Network Maintenance Support)

·         Provide first level technical support for customer queries, according to customer contract and internal support model:

·         Responsible for meeting contracted response times.

·         Troubleshooting requests in a given competence group and level.

·         Determines need for technical escalation

·         Responsible as technical customer contact during request resolution

·         Conducts knowledge searches for potential solutions / other requests in progress.

·         Records updates and information periodically or on an as required basis.

·         Handles technical questions, provides understanding of customer’s network configuration, co-ordinates resolution delivery

·         Does on site trouble shooting if required

·         Responsible for emergency support activities.

·         Utilizes several troubleshooting tools in own technology area

·         Apply customer specific parametering and configuration in the network elements’ subsystems

·         Perform SW maintenance activities such as installation & test of technical/change notes /change deliveries.

·         Carry out independently complex technical activities such a SW upgrades and technical audits on site.

·         On-site support at customers premises participating network operation service, when applicable.

·         Plan and run a subproject (like SW upgrade, SW change planning,Tailored technical support), limited scope.

 

Required Qualifications

SKILLS AND KNOWLEDGE (List of the key competencies needed in the position):

• Analytical and conceptual thinking

• Attention to detail

• Commitment to excellence

• Efficiency and quality

• Responsibility

EXPERIENCE (Recommended work experience for this position):

§  Commissioning and Integration for RNC, NodeB or eNodeB

§  Technical Support for Radio Access Product

§  Functional Test of RNC, eNB experience will be advantage

 

English
            Basic level of English (영어로 기본적인 업무처리/의사 표현 가능한 수준)

 

* 주중에 지방 출장이 발생할 있습니다